Min pige bliver ikke rigtig mæt

20. august 2003

Alder:
7 mdr.

Min pige bliver ikke rigtig mæt

Hej igen

Jeg vil gerne høre om du har nogle ideer til hvad jeg kan gøre med aftensmaden til min pige. Jeg synes ikke hun bliver ordentlig mæt af det. Efter et par timer er hun sulten igen.

I øjeblikket får hun:
Kartofler med grøntsager - vi skifter imellem gulerødder, blomkål og broccoli (det er det vi spiser mest selv) nogle gange får hun lidt kød også f.eks. svinekød, kylling eller fisk. Hun smagte millionbøf den anden dag og ville gerne ha det.

F.eks igår spiste hun 2 kartofler og 1 stor gulerod. Hun får en klat smør i sin ...

Annonce

... mos (når hun får kød i også spiser hun ikke altid op) Der var hun sulten efter 2½ time. Og hun VAR sulten - spiste hurtigt 200 ml. vælling.

Hun tager fint på. Er 7 måneder og vejer 9200g og er 71 cm.

Det kan godt være at det bare er noget vi skal leve med, men hun får mad mellem 17.30 - 18.00 og så skulle hun gerne kunne holde sig til ca 21.00 hvor hun får sin nat flaske.

Har du en idé til hvad jeg kan gøre? Evt. putte mme i kartoflerne? Jeg synes bare de bliver så vandet - kan jeg så evt. undlade smørret?

Venlig hilsen
Ulla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika